Uwaga! Nowe zasady dotyczace cookies/ciasteczek. Używamy informacji zapisanych za pomoca cookies w celach statystycznych,
reklamowych oraz aby strona lepiej spelniala Twoje oczekiwania. Kolejne korzystanie z serwisu oznacza zgode na zapisywanie cookies.
Mozna zablokowac tworzenie cookies, zmieniajac ustawienia przegladarki, jednak dzialanie strony moze zostac ograniczone, a niektore czesci moga przestac działac.

 

 

POMIDORY I ICH WŁAŚCIWOŚCI

MENU

  

POLECANE:

Kminek

Cebula

Kiszony sok

Truskawki

Dynia

Kiszone buraki

Ogórki

Tradycyjna toskańska

gęsta zupa pomidorowo-chlebowa3/4 szklanki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia; 4 duże ząbki czosnku, obranego, zgniecionego i poszatkowanego; 1 duża żółta cebula, obrana i poszatkowana; 4 duże, bardzo dojrzałe pomidory, obrane, z usuniętymi pestkami, poszatkowane (albo kilogram podłużnych pomidorów z puszki, lekko rozgniecionych, razem z sokie); 6 szklanek dobrego bulionu wołowego, najlepiej własnej roboty, albo 6 szklanek wody (nie stosuj wywaru z kurczaka); 1 szklanka białego wina; drobna sól morska i świeżo tłuczony pieprz; 2 i 1/2 szklanki lekko czerstwego chleba bez skórki, porwanego na kawałki wielkości około centymetra; 1 szklanka świeżo startego sera pecorino (opcjonalnie); 1/3 szklanki liści bazylii, podartych (niekrojonych); 1/2 łyżeczki dobrego octu z czerwonego wina.

W dużym garnku rozgrzej oliwę z oliwek, lekko przesmaż czosnek i zeszklij cebulę. Dodaj pomidory, bulion albo wodę, wino, sól i pieprz. Gotuj przez dziesięć minut na wolnym ogniu. Wrzuć chleb i gotuj jeszcze dwie minuty. Zdejmij garnek z gazu, dodaj pecorino i bazylię. Zamieszaj, żeby połączyć wszystkie składniki. Odstaw na co najmniej godzinę. Dodaj ocet, wymieszaj; zupę podawaj w temperaturze pokojowej (albo znowu podgrzej, żeby była letnia lub ciepła), w głębokich talerzach, polaną niewielką ilością dobrej, na przykład zielonej, oliwy z oliwek. Przechowywanie w lodówce nieodwracalnie niszczy czysty smak zupy.Wystarczy na sześć porcji.

Przepis pochodzi z książki Marleny de Blasi pt. „Tysiąc dni w Wenecji”, (w przekładzie Małgorzaty Hesko-Kołodziejskiej), która ukazała się nakładem krakowskiego Wydawnictwa Literackiego.


Znakomite pomidory.

Pomidor zawiera olbrzymią ilość witamin, pierwiastków mineralnych. Posiada w sobie antyutleniacze, chroniące naszą skórę przed wolnymi rodnikami oraz tworzy barierę przed starzeniem się organizmu. 

Pomidory potęgują odporność za pomocą wielkiej ilości witaminy C. Owoc ten jest mało kaloryczny, dlatego mogą pozwolić sobie te osoby, które są na diecie. Dodatkowo soczyste zerwane z krzaka pomidory przygotowuje się na różne sposoby: na śniadanie do kanapek, w bogatej sałatce a na pewno doskonale nadają się na przetwory, jedzenie surowych umytych pomidorów to genialny pomysł na gorące dni.

Każdy miał w ręce pomidora nie mówię o takim z półek sklepowych w słoiku czy ze straganu tylko o takim zerwanym z krzaka z ogródka własnegolub u znajomych posiadających własną działkę. Zapach takiego owocu - Świerzego pomidora to nie tylko świadomość jego posiadania, ale też jego słodkiego smaku, miąższ rozpływający się w gębie to niezapomniane przeżycie i doznania. 

A czy pamiętasz jak pierwszy raz wypiłeś u swojej babci świeżuteńki sok, który rozlewa do słoików, co za aromat i smak. To nie to samo, co sok w sklepie z dodatkowymi literkami "E...”? Ależ skąd babciny 100% sok z pomidorów to niebo w gębie. 

Zapraszam z zapoznaniem się z wartościami soku pomidorowego oraz jaki drogocenny wpływ ma na nasz organizm w każdym wieku.


Nick: ppp Utworzony: 2014-06-13 01:24:11
Komentarz: Ale wypas, pomidory tylko pomidory będę pożerał. Genialna strona! Dzięki.

Nick: Marta Utworzony: 2014-06-13 17:51:40
Komentarz: Dziękuję za porady i opisy są świetne

Nick: niko Utworzony: 2014-06-23 13:02:06
Komentarz: pomidory sa świetne na nowotwory i gdy ktoś przeszedł operację po zawale serca.

Nick: Marysia Utworzony: 2014-07-29 12:46:26
Komentarz: pomidory to wyśmienity deser na kanapce na śniadanie i kolację, smakuje genialnie z czosnkiem i serkiem białym - polecam


Dodaj komentarz:

Owoce i warzywa © 2014