Uwaga! Nowe zasady dotyczace cookies/ciasteczek. Używamy informacji zapisanych za pomoca cookies w celach statystycznych,
reklamowych oraz aby strona lepiej spelniala Twoje oczekiwania. Kolejne korzystanie z serwisu oznacza zgode na zapisywanie cookies.
Mozna zablokowac tworzenie cookies, zmieniajac ustawienia przegladarki, jednak dzialanie strony moze zostac ograniczone, a niektore czesci moga przestac działac.

 

 

POMIDORY I ICH WŁAŚCIWOŚCI

MENU

  

POLECANE:

Kminek

Cebula

Kiszony sok

Truskawki

Dynia

Kiszone buraki

Ogórki

Witaminy oraz minerały w pomidorach.

Masz chęć wzmocnić swój ociężały organizm lub ulepszyć gojenie ran to pożeraj w dużych ilościach pomidory - kupuj tylko świeżo zerwane z krzaka a nie w supermarketach (pomidory takie są zrywane zielone, twarde jak kamień i dojrzewają w drodze do marketu - nie polecam). 

W pomidorach znajdziesz sporo witaminy C (jeden 190 gramowy pomidor zawiera go tyle, aby jednego dnia zapotrzebowanie na tą witaminę zmalało o 63% - to jest świetny wynik) 

Znajdziemy w nim jeszcze 27% witaminy E, wpływa na ujędrnianie skóry i podnosi wiele innych części ciała.

Zapobiega też przed tworzeniem się wolnych rodników za pomocą beta-karotenu.

Jakie jeszcze witaminy posiada w sobie pomidor o to one:

- z grupy B, K i PP. 

- potas zmniejsza ciśnienie krwi

- Magnez, Wapń oraz żelazo.

- śladowe ilości magnezu, kobaltu no i miedzi.


Nick: Ola Utworzony: 2014-06-13 01:22:51
Komentarz: Świetna strona, ciekawie to opisałeś. Potwierdzam, że pomidory to jedyne źródłu tak wielu cennych dla organizmu witamin i minerałów.


Dodaj komentarz:

Owoce i warzywa © 2014